Tlustoprdka, no a co?

Znáte ten pocit, vyberete si knížku s tím, že od ní čekáte hlavně zábavu a odlehčení a nakonec zjistíte, že vám dala mnohem víc? Přesně takhle jsem to měla s počinem slovenské autorky Renáty Názlerové Tlustoprdka, no a co?, kterou vydalo nakladatelství Fortuna Libri. Líbil se mi námět, líbila se mi obálka a očekávala jsem od ní hlavně to, že mě pobaví. Ve finále jsem zjistila, že jsem dostala ještě přidanou hodnotu. Humor, nadhled a pár moudrých rad. Toto je příběh ze života, který může prožít kdokoli z nás, ovšem ne tak elegantně a šmrncovně jako hlavní hrdinka této knížky.

Bela není prvoplánová kráska, jaké znáte z většiny příběhů;. Táhne jí na šedesátku a má spoustu kil navíc. Říkáte si, že někdo takový nemůže zažít lásku, dobrodružství, nemůže se smát a dělit se s druhými o radost ze života? Ha! Právě tato žena vás přesvědčí o opaku.

Bela žije sama v domě, kde všechny zná a ví, co od nich může čekat. Nemilé překvapení na ni však čeká v podobě nových sousedů, kteří se chovají hlučně. Bela zjistí, že u Porubových není všechno v pořádku. Postupně se sblíží s mladičkou Lindou Porubovou i jejím otcem Jiřím, což ale není po chuti jeho mladé milence, která se těší na roli manželky. Docela zajímavý propletenec, kterým vás autorka, respektive Bela, neboť děj je podán z jejího pohledu, provede s humorem a nadhledem.

Knížku jsem začala číst jednoho večera těsně před spaním s tím, že ji jen nakousnu, abych věděla, na co se mám na druhý den těšit. No, šla jsem spát o dvě hodiny později, s půlkou příběhu doslova zhltnutého a s úsměvem na tváři. Je to první knížka Renáty Názlerové, která se mi dostala do rukou a hned si mě podmanila. Líbí se mi, jak autorka píše. Má opravdu lehkou ruku, její psaní je šarmantní a přirozené, vtáhne od první věty.

Ale vůbec si nemyslete, že je to jen sladká oddechová četba o jedné korpulentní dámě, která ke štěstí přišla. Je fakt, že Bele osud přihrál docela slušné karty, i když, jak už to bývá, i ona si v životě prožila své. Přese všechno je pozitivně a optimisticky naladěná, což se odráží i v jejím příběhu. Své o mnoho let mladší kamarádce Lindě ukáže, že životem se dá proplout i s větší konfekční velikostí s úsměvem a elegancí.

Vůbec zjistíte, že spisovatelka v knize řeší spoustu vážných témat, která zabalila do lehkého obláčku humoru. Smrt blízké osoby, závist, boj s váhou, nejistota ve vztahu, toho všeho se dotýká a servíruje čtenářům tak, že si v tom každý najde to své a přitom si pořád udrží lehký úsměv na tváři.

Doporučuji všem ženám (i mužům), kteří se trápí s nadbytkem kil nebo řeší jiný mindrák. S Belou zjistíte, že proto, abyste byli šťastní a spokojení, musíte milovat sami sebe a umět se brát takoví, jací doopravdy jste.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri, kde si knihu můžete koupit.

Autor: Zápisky jedné knihovnice

Knihovnice tělem i duší.

Napsat komentář

Design a site like this with WordPress.com
Začít